L’Handbol Banyoles esmicola el somni coper del nostre sènior masculí en la pròrroga
El primer equip masculí es queda fora de la Copa Catalana en la primera de canvi, i és que els nois han perdut 33 a 36 vers l’Handbol Banyoles, en els quarts de final de la competició, el divendres 3 de juny. Els nostres jugadors han notat la falta de rodatge i han arrencat el partit d’una manera molt grisa. A poc a poc, l’equip s’ha refet i ha tingut opcions d’endur-se l’eliminatòria, tanmateix, els visitants han estat capaços de forçar la pròrroga i han sortit amb més ambició en els 10 minuts decisius per certificar, així, un bitllet per a les semifinals.
Amb això, els nostres no han sortit encertats sobre la pista, i és que els rivals han demostrat un major ritme de joc. Les parades d’Erik Villalba sota pals i el treball de Sergi Laliga des del pivot, però, han evitat el que podria haver estat un desastre pitjor (4 a 4), no obstant això, l’Handbol Banyoles, un cop ha sabut contrarestar els nostres punts forts, ha obert una escletxa en el marcador (4 a 8). L’equip començava estar en escac i ha estat necessari un temps mort de Dani Ariño, i buscar alternatives en la banqueta, per mirar de fer un canvi en el partit.
Reestructurat el plantejament inicial, i amb l’aparició de Marc Aballí, el partit ha agafat un altre color, i és que 3 dianes consecutives del nostra primera línia ens han permès igualar (10 a 10). Tot i que els banyolins han seguit portant la iniciativa en el marcador, els nostres han pogut aturar la sagnia anotadora del primer tram, marxant amb el 15 a 15 al pas pels vestidors, amb un gran encert per part de Pau Ortega.
El guió del partit ha canviat per complet en la represa, i és que els jugadors han ofert una actitud molt diferent. Així doncs, i amb un parcial de 3 a 0, hem pogut obrir la primera escletxa important del partit (18 a 15). La nostra embranzida inicial, però, no acabava de materialitzar-se, i és que l’Handbol Banyoles aprofitava 2 exclusions per retallar distàncies en l’electrònic (22 a 21).
Amb això, s’arribava als darrers 15 minuts de l’enfrontament encara amb tot per decidir, ja que cada vegada que aconseguíem posar-nos per davant, els visitants, amb un gran joc col·lectiu, mantenien la igualada (25 a 25). En el tram final, la figura de Marc Aballí ha tornat a ser clau per situar-nos de nou amunt en l’electrònic, sent gran protagonista en les nostres ofensives. A més, el 30 a 29 de Jan Rof, quan restaven poc més de 30 segons semblava que ens donava el partit, no obstant això, els banyolins forçaven la pròrroga, amb una diana en els últims 10 segons.
En el moment de cara o creu, ambdós conjunts s’han mostrat molt indecisos i han acumulat diferents imprecisions, anotant només 1 gol cadascun en els primers 5 minuts. En la represa de la pròrroga, però, l’Handbol Banyoles ha sortit amb més ambició i això s’ha vist reflectit en la precisió visitant, enduent-se així l’eliminatòria per 33 a 36, en un desdibuixat final dels nostres.
En acabar el partit, el nostre primera línia Marc Aballí ha assenyalat la dificultat d’aquests partits: «Són partits molt igualats, i tot i que hem competit, els arbitres han jugat un paper decisiu en certes jugades. A més, hem viscut un partit molt disputat, en el qual els rivals han mostrat més ambició, mentre que a nosaltres ens ha faltat la competitivitat que sí que hem mostrat durant tota la temporada».
Nielo Ballart